יוצאים מהצימר והולכים לבלות ברחבי הגליל

אפשר להעביר שעות ארוכות ונפלאות בצימר – לצפות בנוף ובציפורים וליהנות מהאוויר הצלול, אבל למי שמשתעמם ומחפש קצת הרפתקאות, אזור הגליל מספק שלל אפשרויות מרגשות.

החורף יוצא הדופן שחווינו הותיר את אזור הגליל שופע במים, כאשר הנהרות והנחלים זורמים בשצף והכנרת מלאה וממלאת את הלבבות בשמחה. זוהי הזדמנות מצוינת ליהנות ממגוון רחב של מסלולי טיול המשלבים שכשוך במים הקרירים עם הליכה רגלית. אפשר למשל לנסות את המסלול של נחל כזיב, המציע לצד נופי חורש מרהיבים גם נחל זורם ובריכות שיהיו נהדרות לשכשוך, בעיקר עם הילדים. מנחל כזיב תוכלו להמשיך לכמה מסלולי טיול שונים שייקחו אתכם אל אתרים שונים באזור, לדוגמה מבצר המונפור, שבעצמו שווה ביקור בזכות הנופים המרהיבים הנשקפים משרידיו בני 900 השנים.

לאלו מכם שפחות מעוניינים במסלול הליכה, נוכל להציע לבלות את היום על שפת הכנרת, באחד מן החופים הרבים המקיפים אותה. שימו לב כי ישנו מגוון רחב של חופים בכנרת – מהחופים המוכרזים והמוסדרים ועד אלו שיאלצו אתכם לפלס את דרככם בסבך הצמחייה (ואין בהם שירותי הצלה), מחופים עמוסי אנשים ורועשים ועד חופים "שקטים" שבהם אסור להשמיע מוזיקה ועוד ועוד. איך שלא תבחרו, זכרו כי הכנרת אמנם נראית רגועה ושקטה, אך היא עלולה גם להיות מסוכנת לשוחים בה. אז אל תסתכנו – היכנסו לשחות רק בחופים המעניקים שירותי הצלה.

אפשרות אחרת, שקורצת לאוהבי האקשן והאקסטרים וכמובן לילדים, היא פעילות חווייתית המשלבת את נופיו המרהיבים של הגליל. אפשר לצאת לטיול סוסים באחת מחוות הסוסים באזור או לבחור בטיול בקצב גבוה יותר על טרקטורונים או ג'יפים. דרך אחרת ליהנות ממה שיש לגליל להציע היא שיט קיאקים שייקח אתכם למסע בין זרמי הנהר ויחשוף בפניכם את יופיו של הטבע מזווית קצת אחרת. גם הכנרת מציעה שלל אטרקציות מרגשות, כגון שיט על סירות בננה או על סירות מנוע שמעלות את האדרנלין ומשמחות את בני כל הגילאים.

דרך אחרת ליהנות מהגליל יחד עם הילדים היא לבחור בפעילות המחוברת לאדמת המקום, לאורח חייהם של המקומיים ולחקלאות האזורית. תוכלו לבקר בחוות חקלאיות ולהתחבר אל חיות המשק, לקטוף תותים או דובדבנים בהתאם לעונה, לחלוב עזים ולטעום גבינות משק, לטעום דבש וללמוד על חיי הדבורים והדבוראים ועוד. האפשרויות רבות והזמן קצר והשמש כבר מיד שוקעת.

בסיומו של יום חווייתי ומרגש, תוכלו לחזור לצימר ולהירגע. אך אם עדיין נשאר בכם ניצוץ של הרפתקה, תוכלו להמיר את הצימר בלינת לילה באוהל בחיק הטבע. ברחבי הגליל תוכלו למצוא מגוון אתרי קמפינג המאפשרים לינת לילה באוהל שהבאתם עמכם מהבית או באוהל שתשכרו במקום. ישנם אתרים המציעים למשתמשיהם שלל שירותים ומתקנים לנוחות מרבית ויש כאלו בסיסיים יותר, שבהם הכוכבים בשמיים הם עיקר החוויה. כך או כך, קמפינג בצפון זו חוויה שהמשפחה שלכם לא תשכח עוד שנים רבות.

אז בואו לגליל, תפתחו את הראש ואת הלב ותנו למרחבים, לנופים ולאנשים החמים למלא לכם את הלב בשמחה ובתחושת חופש. בצימר תמיד יחכו לכם הציפורים שכבר יודעות בעצמן – הגליל היא עצירת חובה בכל מסע.

דילוג לתוכן